Kenwood KDC-BT40U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood KDC-BT40U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

chewie75 07-03-2011
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT40U

Sinds een paar dagen in bezit, maar nu al overtuigd van een goede keuze. Wel even de handleiding erbij nemen bij het in gebruik nemen voor het opzetten vd parrot verbinding, maar het werkt als een zonnetje met mijn BB9700. Telefoonboek van de telefoon benaderbaar via de radio, nummer kiezen via de radio, kortom volop mogelijkheden terwijl de phone in je zak zit. Ook de Ipod functie werkt perfect. Qua geluidskwaliteit ben ik super tevreden, zowel in de auto zelf maar de ingebouwde microfoon zorgt ook aan de andere kant vd lijn voor goed verstaanbare gesprekken (en eventueel zijn nog extra instellingen mogelijk om omgevingsgeluid te onderdrukken). Enige wat ik op dit moment nog mis, is de ruggespraak/mute functie, maar misschien moet ik die nog ontdekken. Ondanks dit laatste puntje van kritiek, met deze radio ingebouwd heb je absoluut geen dashboard verziekende carkit meer nodig, een kwalitatief goed product voor een aantrekkelijke prijs.

MarkD1981 26-01-2011
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT40U

Handsfreeset voor in de auto nodig, bij een bezoekje in de Mediamarkt rondgekeken. Daar zag ik prijzen van losse Parrot setjes voor 100 euro.

Omdat ik ook toe was aan een nieuwe autoradio met USB, heb ik de gok gewaagd en deze autoradio gehaald. Lekker compleet en geen moeite voor een aparte installatie / oplaad gebeuren van een handsfree.

Dmv bijgeleverde beugels kon ik mijn oude Kenwood KDC-W312 (die overigens 2.5 jaar zonder problemen dienst heeft gedaan!) verwijderen, en de installatie van deze was dan ook zo gepiept.

Kort over de onderdelen:
* Radio - kwestie van voorkeurzenders programmeren en klaar.

* MP3 CD - leest deze zonder problemen, was even zoeken hoe je de titel kon weergeven ipv track nr, maar dit staat prima in de handleiding beschreven.

* MP3 USB - werkte in eerste instantie niet omdat deze NTFS was, na formatteren naar FAT32. Kan ik weer van mijn MP3 muziek genieten. Geluidskwaliteit is overigens prima, EQ staat op TOP40 + 1e bass setting (2e bass was teveel).

* Handsfree - ook dit was even gepuzzel, maar na het lezen van de handleiding heb ik prima mijn 2 telefoons (Samsung en Nokia) kunnen pairen met deze radio. Ideaal is ook dat je telefoon/radio elkaar automatisch vind (in mijn geval zet ik bv bluetooth op mijn werk telefoon aan en hij connect automatisch als ik instap).

Nog weinig mee gebeld, maar bij het kort testen is het geluid goed te verstaan. Het aantal opties is zeer ruim, dingen als SMS lezen op het display (lijkt me beetje gevaarlijk op de snelweg) en stemcommando's heb ik in de handleiding gezien.

Geen minpuntjes, alhoewel van mij had er ook wel zo'n Spectrum Analyser voor je display op gemogen die je bij andere merken weleens ziet. Maar dat is dan meer eye-candy.

En het frontje klemt nog een beetje als je deze los haalt, maar dat is volgens mij nog nieuwigheid...

Conclusie:
Goede autoradio met MP3, Bluetooth en heel veel andere mogelijkheden. Ben tevreden met mijn aankoop en ben zeer positief over Kenwood als merk!

mcjee 30-12-2010
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT40U

Deze radio als kado gekocht voor een apple iphone 4 bezitter. alhoewel Kenwood tot versie 3g zegt dat de bluetooth werkt, werk het dus ook met de 4!

Wel de software 4.1 versie op de iphone 4.1 gezet. Er zit een microfoon in het frontje en dat neemt goed op. Natuurlijk hoor je wel rij geluiden maar het is goed te verstaan.

Geluidkwaliteit goed en de veelal 1 knops bediening is eerst beetje wennen maar werkt wel ok